söndag 13 januari 2008

Julgransplundring! -Men granen står kvar...

Gårdagen var så rolig så jag inte hann slriva nåt! Jag å Tias flängde runt och gjorde av med pengar först, på ett spel, Sybarit (till kvällen), Björn Borg-nattlinne på rea, Biotherm-ansiktstvätt och inte minst: en mokrofon med usb-ingång, så jag å syttan kan sjunga in musik och göra vår Myspace-sida! Hihi...
Nåväl, sen gjorde jag pappas berömda fiskgryta, som jag piffade till med matlagningsvin och fiskbuljong... och den blev himmelsk!!! Succé dessutom! Ulf sa att de brukar få liknande på polisen där han jobbar, men den brukar inte smaka nånting: Så de blev klart överraskade och undrade åter varifrån jag fått mina matlagningsgener! Hehe...
Sen var det dags för fiskdamm!!! Alla under 70 fick delta, och vi hade köpt varsin grej för 50 kr var och lagt i fyra kartonger. Ankis hade trätt i snören och joxat, och så skulle vi fiska upp varsin kartong! Fnittrigt och tokigt... men det knasiga var att vi alla råkade få vår egenköpta present! Jag bytte med Ankis och Tias med Ulf, och jag gissar att Ankis och Ulfs presenter överskred 50-gränsen!!! Jag fick en STOR pepparkvarn i röd plast, i märket Rosti!!! Och Tias-en konservöppnare, modell LYX!
Sen blev det efterrätt, gino, till Stjärnorna på slotte. Vi blev lite kära i Peter Stormare allihop, tror jag! Vilken karl!!!
Sist men inte minst vår nya spel, Sybarit. En Sybarit skall enligt spelet vara en njutnings- människa, och jag tog hem storkovan mitt i natten, i frågor om mat, dryck, seder samt vett och etikett! Jag glufsade till detta i mig en halv Twistpåse. Mmmmm... har längtat efter Twist...
Idag skall väl granen ut på riktigt!

Inga kommentarer: