torsdag 14 januari 2010

Mera snö... och mera mat...

Lika vita utsikter från vardagsrumsfönstret idag som igår. Det gnistrade dock mindre idag...
Natten hade inte varit den bästa när vi gick upp imorse. Men jag blev lite glad när Saga slurpade i sig 35 ml välling!
Dagens projekt var lunch med Sagas längtande moster inne i stan. Så vi möttes på NK, gick ut genom någon bakdörr kändes det som, och vilsade planlöst omkring på jakt efter ett lunchställe, tills vi fann denna stora, nästan tomma kinesiska restaurang.
Saga gick igenom menyerna grundligt, och protesterade högljutt om man försökte ta dem ifrån henne.
Ändå fick hon nöja sig med bebispuré gjord på kyckling och rotfrukter. Det gjorde ingenting, för det var ju riktigt gott, tyckte Saga.
Moster matade. Hon har vanan inne att gå på restaurang med småfolk. Jag kände mig besvärlig när jag frågade efter skålar och skedar samt bad personalen värma bebismat och trolla fram en barnstol. Men det är bara att vänja sig. Nu är jag en besvärlig småbarnsmamma. BASTA!
Saga åt lika mycket som igår, och jag är glatt överraskad över hennes plötsliga stora matframsteg!
Jag och syrran åt kyckling med cashewnötter, helt ok det med. Kul att träffa henne mitt i allt. När hon var mammaledig jobbade jag som aldrig förr, och nu när jag är mammaledig jobbar hon lika mycket. Vi har dock mer och mer att prata om, eftersom vi båda har varit i varandras sits.

Min blogg har blivit en mammablogg med matinriktning nu kan tyckas... Jag ska försöka minska ner på barnmaten i mina inlägg så det inte blir tjatigt, jag lovar, haha!
När jag jobbade som en tok och inte var varken mamma eller gravid blev jag så uttråkad vid för mycket barnsnack... Så jag förstår om jag förlorat några bloggläsare sen Saga kom. Men jag har vunnit desto fler! Och det är svårt att inte skriva om det som upptar mig hela dagarna. Just nu är det MAT... Fasa ut amningen. Det är inte bara... Och man blir ju så kär i sin bebis att man knappt tänker på annat! Så är det.
När jag börjar jobba kommer jag att göra annat på dagarna, så då blandas blogginnehållet upp med fotoäventyr och TV-jobb igen.
Ha en god natts sömn nu alla bebisälskare och bebiströtta bloggläsare. Ses i morgon, med eller utan (förmodligen utan) barnmatsbilder...

Inga kommentarer: