onsdag 9 december 2009

Saga på outlet och julfest!!!

Efter en stressig morgon med arg bebis blev det matning och tupplur för lilla Saga. Sen var hon så här glad på tunnelbanan. Härligt!
Vi bytte tåg på T-Centralen för att ta oss ut till Gärdets Outlet. Där shoppade jag billiga, supersnygga muffinsformar, tandtråd, ett tovat hjärta, krokar och tejp med mera. Riktigt kul! Muffinsformarna kostade bara tio kronor förpackningen, trots att de var så fiiina!!!
Saga somade till och jag promenixade till Fältis där det blev lunch på McDonalds.
Nu var Saga vaken igen. Pigg och glad. Jag ammade henne men hon tittade på mig med stooora förvånade ögon hela tiden och kom av sig så fort jag hostade till, så hon fick knappast i sig så mycket som hon behövde.
Söt som socker är hon i alla fall, och lätt att ha med sig. Snäll och go, nyfiken och glad.
Vi for hem sen.
Jag hann mata Saga, låta henne vila lite och sen gosa och leka en stund med henne innan pappa kom hem och gjorde sig i ordning, för att ta med sig Saga på jobbets JULFEST!!!
De for vid sextiden och har alltså varit borta i tre timmar. Nu är de på väg hem, och det har tydligen gått bra. Men hon är hungrig!
Jag fick lite ångest av att släppa iväg min dotter för första gången. Trots att jag vet att Tias kör bra och inte är det minsta stresskänslig om Saga börjar skrika.
Hon har ju aldrig varit längre ifrån mig än nere i gallerian förut! Utom då jag åkte in till stan en sväng själv för några veckor sedan.
Så jag ville nästan gråta. Men höll mig. Insåg ju att jag var löjlig.
Istället har jag letat jag tårtrecept inför Sagas halvårsdag imorgon, tvättat och lyssnat på Europe.
Nu väntar jag bara på min lilla hungriga tjej som kommer vilken minut som helst.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter om en mysig dag! Synd att jag inte hann se er! Kram på dig!

Unknown sa...

Ja det var synd. Men vi kan ses på fredag eller nåt! Lunch??!

Anonym sa...

Oj, vad stor hon är! Jättefina bilder! Kul att läsa din blogg och titta på underbara foton. Hoppas allt är bra med er!

/Katrinne

Unknown sa...

Tack!
Ja, hon växer och växer! Allt bra med oss! Ha det gott!!!

Mirjam sa...

Hur gör du när du bakar muffins i muffinsformarna? Ställer du dem i en hård form? För mina pyser baar ut av all smet=)

Unknown sa...

Japp! En form (plåt med gropar för pappersformarna) rymmer tolv muffinsar. Så det är bra att ha två. Finns på Clas Ohlsson bland annat!
Köööp!!!
Lycka till!
;-)