onsdag 16 december 2009

Fyra Solnabebisar i köket!

Idag har Saga fått träffa lite bebiskompisar igen. Riktigt kul var det. Vi träffades vid elvatiden och gick en promenad i kylan innan vi tog en fika hemma hos oss. Saffransbullar och julgodis blev det förstås.Katharina kom med dottern Wilma som är yngst av de små bebisarna i mammagruppen med sina fem månader.Jessika kom med Olle, sex månader och två veckor. Han kan nästan krypa redan! Han tog sig fram snabbt över golvet, så jag fick passa digitalboxen. Dags att börja barnsäkra lägenheten snart!Ida kom med Isak som blir sex månader på fredag.
Alla bebisar hade bytt till sittdel i vagnen och Olle och Isak åt puréer utan problem. Imponerande tycker jag! Saga får ju kräkkänslor av allt annat än bröstmjölk.
Det blev mycket lek på köksgolvet...
... och Sagas aktivitetstavla blev omåttligt populär bland grabbarna.
Saga trivs dock bäst i sitt babygym. Där kan hon vara i sin egen värld medan hon klämmer på prasslande fiskar och biter på nån liten tygleksak. Wilma trivdes också där. Ett riktigt tjej-gym!
Efter två tog vi ännu en kort promenad i kylan. Sen blev det lunch för mig. Saga sover i vagnen. Ovanligt! Egen tid mitt på dagen! Men jag måste nog väcka henne nu så hon kan somna inatt. Helst före elva.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Ida & Saga!

TACK för idag och vilka fina bilder det blev!!

Saffransbullarna var gudomligt goda! :)

Kram Jessica & Olle

Unknown sa...

Tack själva!

Kram från oss!

:-)

Anonym sa...

Idag har vi varit och köpt en aktivitetstavla av din syster! :) Det blir en bra julklapp till Olle!

/Jessica

Unknown sa...

Ja, verkligen!
Jag var faktiskt in på Leksaksborgen strax er, så jag hörde att ni varit där. Kul!

Anonym sa...

Kul att se bebisarna trots att jag inte kunde komma!
/Malin (som var med Stella och träffade en annan Solnabebis)

Unknown sa...

Ja, vi får göra en repris efter jul!