torsdag 10 december 2009

Besök och mumsigheter på Sagas halvårsdag!

Idag blev Saga sex månader. Jag har varit mamma i ett halvår och det känns som om tiden har gått med en rasande fart sedan vår dotter föddes.
Mormor kom på besök och Saga fick en ursöt rosa bil från Leksaksborgen. Mumsig var den tyckte jubilaren. Hon sög gladeligen på sin nya present och viftade sedan med den så våldsamt att jag blev lite orolig för TV:n och ljuslyktorna på bordet.
Jag och mamma myste med Saga och fikade, det vill säga åt upp mina två sista saffransbullar, innan vi gick på shoppingtur i gallerian.
Saga har varit på gott humör nästan hela sin sexårsdag. Pruttat med munnen, bitit sig i stortån, kastat leksaker på golvet inne på Flash...
... och slutligen blivit lite arg på sin mamma som bakade nya saffransbullar och snickers på kvällskvisten...
Nu räcker det!!! Tyckte saga. Och just som hon började gallskrika kom Tias hem med sin brorsdotter Josefin som han hämtat på tåget. Då blev det genast lite roligare!
Snickersen blev god och vi fikade med nya bullar och grejer. MUMS!!! Nobelfesten rullade på TV:n. Saga matades och somnade vid halv elva.
Köket ser nu ut som ett stort kaos, så jag får nog göra ett ryck till... innan jag stupar i säng!

2 kommentarer:

Mirjam sa...

Mmm vilka goa små ben Saqa har nu=)
Men du den där snickersen, ghar du recept på den? Ser sååå gott ut!!!!

Unknown sa...

Ska försöka lägga ut receptet så fort jag hinner! Annars skicka det på Facebook!
Ett tips annars är att köpa "Vinterns söta", en superbra bok som finns på Åhléns för 189 kr. Jag har gjort både min chokladdoppade mandelkrokant, mina julkakor med en massa jox i (finns också med på bloggen) och dessa snickerskakor ur den boken. Och den är fylld med bra recept på godis, kakor och grejer!!!