tisdag 22 december 2009

På väg mot julen

Nu är vi på väg. Stressen har jagat mig de senaste dygnen så jag inte haft en chans att blogga. Först nu, när vi rullar genom snöiga landskap i mörkret kan jag pusta ut och skriva några rader. Vi är på väg till Heby för att sova en natt hos svärmor innan vi fortsätter mot Trönö. Mycket trafik är det. Och ett underligt ljud hörs från iskristallerna som rör sig över biltaket.
Igår rände jag runt på stan igen. Med en liten bebis i sittvagn! Hon satt riktigt bra och slumrade emellanåt. På bilden har vi kommit hem och sedan gått ut i gallerian. Glad Saga leker med sin härliga bok med bilder i!


Jag var uppe till halv tre inatt för att skriva en jobb-ansökan. Hoppas det går vägen. Jobbigt sådana gånger att Saga börjat vakna så tidigt! Hon har slagit upp sina klara blå tidigare och tidigare för varje dag senaste veckan. Och imorse skulle hon upp tio i sex!!!!!
Tre timmars sömn blev det för mig alltså. Puh. Och mycket att göra under dagen sen. Så mycket att vi inte hunnit gå ut nånting, vilket gör Saga arg och otålig.
Skönt att vi är på väg nu. Och hoppas allt går riktigt bra!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

2 kommentarer:

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

jobbsökartagen??
berätta.. vadå?

God Jul på er sköningar!! kramar

Ida sa...

Hej Ida, Ida här:) Va fiiina bilderna va från vår träff, du kan väl maila dem(eller åtminstone den på isak)när du e hemma igen, snälla!? God jul och gott nytt år på dig och söta Saga!
Kramar från mej och Isak(mail:vattenhinken@hotmail.com)