tisdag 8 december 2009

Saga nästan frisk=)

Nu är vi på banan igen. Redan igår var Saga pigg vilket kändes skönt. Det var alltså förkylningen som hade kommit upp under natten. Ingen magsjuka. Jag var lika frisk jag, det vill säga snorig och hostig men helt ok. Dock väldigt trött, efter två kortkorta nätter. Tias och jag bestämde oss för att lägga oss i tid kommande natt vilket resulterade i uteblivet bloggande och sänggående tjugo i tolv för min del. Tidigt om man har en dotter som tenderar att vilja somna först vid elva på kvällarna.
Saga vaknade och fick mat före åtta... Sen somnade vi om och sov till halv elva på dan!!! Så där fick jag igen all förlorad sömn. Tack, Saga!!!
Idag har vi fortsatt med måndagens tvättfix, städande och en del julklappsinslagning.
Vi försökte oss på en promenad i regnet också, med regnskydd över vagnen... men fick vända efter ett tag eftersom Saga skrek i högan sky. Hon var less. Och jag ville inte sätta henne upp i vagnen då det regnade, så vi fick skynda oss till Gallerian. Vad gjorde vi utan den???
Sen blev hon sömnig. Så går det när man inte kan sova i vagnen. Inga rutiner i sikte än alltså.
Imorgon har jag tänkt att vi skall masa oss till Gärdets Outlet och titta på, och kanske köpa, billiga saker! Sånt är skoj.
:-)

Inga kommentarer: