tisdag 1 december 2009

Londonshopping i Kista!

Igår var det måndag. Regnet föll. Som vanligt. Sista dagen i november. Jag visste att jag borde ta en promenad med Saga i vagnen. Men jag tänkte att jag skulle bli deprimerad om jag gick ut i skitvädret. Så jag tog mig en tur till Kista för att kolla in den nya delen av gallerian istället. Jag hade i TV-reklamen sett "Next" flimra förbi, vilket gjorde mig extra nyfiken.
Och mycket riktigt! En av mina favvoaffärer i London har äntligen öppnat i Sverige, i Kista! Saga hade just vaknat i vagnen, men jag chansade och tog med mig några tunikor in i provhytten. De satt som en smäck så jag köpte de två extremaste. Med en bunt matchande armringar till.Jag har saknat färger!!! När jag blev gravid förra hösten fanns det plötsligt inte så mycket kläder jag kunde ha. Så det blev mycket svart. Min kropp kändes snyggare i mörka färger.
Sen kom vår älskade lilla Saga. Och jag upptäckte att amningskläder är svarta eller vita. Eller dötrista eller svindyra. Nu har jag blivit lite bättre på att hitta andra kläder som går att amma i. Och eftersom jag gått i samma och samma kläder hela hösten och det mesta varit svart kändes det befriande att hitta en blå/cerise och en gulgrön tunika!
Tilläggas kan att de har supersnygga plånböcker, väskor och barnkläder. Och mina bästa, outslitningsbara tights är köpta på Next i London.
Dagens utflykt blev en promenad till Ica Maxi. Inte riktigt lika skoj som Next, men nästan! I en timme strosade jag runt bland hyllorna med en sovande liten sötnos i vagnen. Jag kom dit för den 30 cm breda stekpannan som reades för 299 kronor. Men hittade även glasburkar till mitt julgodis samt julklappar åt Oscar och Axel! De har ju en hel leksaksaffär i butiken, med Brio, Lego och allt möjligt!
Glukos hade de däremot inte. Shit, Apotekstuben kostar 40 kronor och räcker inte ens till en sats kola!!!
Jag är förkyld idag. Smittad av min dotter. Hon är lite snorigare igen. Och hon blir jättearg när jag torkar näsan på henne. För att inte tala om när vi försöker bruka NäsFridan. Hon är vaken än. Somnade 23.40 igår natt. Jag är trött, så jag hoppas hon somnar snart och att vi båda är friskare imorgon!!!

Inga kommentarer: