torsdag 6 augusti 2009

Uppsalashopping

Imorse lämnade vi Trönö. Alla på gården vinkade, tussiga och nyvakna, när vi rullade ned för backen vid niotiden.
Vi ammade lite vid Dragon Gate i Älvkarleby. Sen for vi till Ankis där det blev flera blöjbyten och matning.



En och annan bild togs också. Vi är ju alla så fascinerade över underbara Saga.



Lunch blev det på Amazing Thai igen, lika gott som sist! Fyra små rätter!



Sen gick Tias åt ett håll och vi övriga åt ett annat. Tias fyller ju 35 på måndag, så det blev presentletning på hög nivå för oss. Ändå hamnade vi på barnbutiker stup i ett och jag fyndshopoade som bara den! För sammanlagt 280 kronor har jag köpt två bodys, en kofta, en klänning, ett par strumpbyxor och ett par strumpor åt Saga!!!
Fika- och amningspaus tog vi en gång. När vi sen gick hemåt efter klockan sex vaknade Saga och var helt förtvivlad! Jag tog upp henne och hon började suga på min arm, i ren desperation! Aj, vilken sugkraft! Jag lät henne hållas medan vi skyndade hemåt. -Och vilket sugmärke det blev! Jag har en blå bula på armen nu efter Sagas hungerpanik.



Jag var också hungrig, så när Saga fått sitt gjorde jag varma mackor med köttfärssås på.



Nu är vi på väg ut till Verkskär, trötta efter en 4,5-timmars natt och en lååång dag i Uppsala!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: