lördag 15 augusti 2009

Dags att underlätta bebiskånkandet!

Idag har vi fixat så vi skall kunna bära Saga utan att få ryggskott!
Bärsele har vi tänkt köpa länge, och jag fastnade redan under graviditeten för en modell som heter Beco Butterfly 2.
Allt jag läste om den verkade så superbra; Den är ergonomisk med midjebälte och kan användas från då barnet är nyfött upp till att det är 20 kg tungt. Ett litet barn sätts i genom att man lägger selen på till exempel sängen och sedan lägger i barnet.
När man väl har selen på sig med barnet i kan man lätt lyfta över den till sin partner om man vill turas om att bära.
1795 kr kostade den... och jag tyckte ändå att den drog fram mina axlar lite väl mycket, så vi började kolla på bärschalar också. Kvinnan på Babydesign, som butiken heter, rekommenderade en schal som stärker istället för sliter på ryggen, och den var superskön!!! Det trodde jag inte. 799 kr kostade den, och vi köpte en sådan med. Den kommer på posten till veckan. Jag börjar nämligen få ont i ryggen av att bära henne. Hon är ju så tung nu och vill bäras mycket. Och min rygg är väl redan lite sliten av allt kamerakånkande...
Jag köpte en amningstunika också, som var supersnygg och prissänkt!
Efter flera timmar på Babydesign, där jag även fått amma, byta blöja och låna toaletten, traskade vi vidare till Fridhemsplan och Västermalmsgallerian där Claes Göran, Brittinger & Bondelid lånat en butikslokal för att rea ut utgångna modeller! Jag köpte den dyra tunikan som jag haft ångest för att jag inte köpte sist och Tias köpte en jeanskavaj. Riktigt snyggt.
Sen gick vi till bilen, bra mycket fattigare än då vi åkte i den sist. Tias köpte pizza på Ciao Ciao medan jag ammade i bilen å så for vi hem och åt gott.
Saga har om möjligt varit ännu gnälligare ikväll än vad hon var igår.
Hon har skrikit massor och inte minst då vi testat bärselen... Tias har haft henne i selen två gånger men tvingats ta av sig den då hon gallskrek. Samma hände när jag haft henne i selen ett tag. Vi vet inte vad det är för fel. I butiken sov hon gott i selen och verkade tycka det var hur mysigt som helst!
Lite gaser i magen kan ha varit åtminståne ett av problemen. För nyss satt Tias i sovrummet och masserade Sagas mage så det kom små pruttar. Hur gulligt är inte det?! De är ett sött team, Tias och Saga.

Inga kommentarer: