onsdag 26 augusti 2009

Barnvagnsförbud och bebisträff

Idag har det varit fullt upp minst sagt. Jag vaknade av väckningen jag ställt halv nio imorse, förvånad över att jag sovit i åtta timmar!!! Saga kan verkligen sova på nätterna när det vill sig, vilket känns riktigt bra. Särskilt inför en dag som denna...
Vi skulle lämna hemmet klockan tio, och morgonen blev galet hektisk.
Telefonen ringde hela tiden... Roliga samtal men stressigt blev det! Sussi ringde först, sedan ringde Ankis två gånger, LAN-master hörde av sig och sa att datorn är klar, att det går på garantin och att det var grafikkortet som pajat! Ett okänt nummer ringde när jag inte kunde svara... och så fick jag sms från mamma och Frida. -Allt detta före klockan tio på morgonen alltså. Vanligtvis brukar jag inte ha kommit ur sängen vid den tiden.
Resan in till Fridhemsplan gick bra. Saga som varit pigg och glad hela morgonen somnade på tunnelbanan.
På Ibi var det full fart. Jag fick hjälp med barnvagnen samt en grattiskram av Katarina när jagkom. Hon var nästan klar med Ankis så jag och Saga satte oss ned och väntade. När jag klipptes fick Saga underhålla sin faster. Go och glad var hon. Härligt!
Jag hade trots förberedelserna inför denna dag lyckats lägga ifrån mig paraplyet precis innan jag lämnade lägenheten imorse... och regnet öste ner... mer och mer... så jag blev genomvåt när vi skulle hitta ett kafé att sitta på. Jag trodde inte det kunde vara så illa... Vi började med Levinsky´s, men när vi skulle beställa sa de att det var barnvagnsförbud i lokalen! De hade ett par sammanlagt som matgäster, klockan var tolv, alltså lunchtid, och lokalen riktigt stor. Det regnade ute. Men vi var inte välkomna. -Med motiveringen att släpper de in en barnvagn så måste de släppa in alla. Jag håller inte med. Man kan ha en max-gräns, men är det helt folktomt borde det vara helt ok att ta in en, två eller tre barnvagnsgäster. Så jag var ARG när vi kämpade oss ut med vagnen och kollade in den knappt synliga förbudsymbolen med en överstruken barnvagn på ytterdörren. "Barn-rasister!!!" tänkte jag.
Vi gick vidare ned för Rörstrandsgatan, och såg fler sådana symboler! Min favvo-gata blev plötsligt min hat-gata.
Jag var rejält genomvåt när vi tittade in på Rörstrands Slott, ett kafé som tydligen drivs av Filadelfiakyrkan.
Där kostade en lunch med alla tillbehör 65 kr och vi fick en soffgrupp själva. Ankis var snart tvungen till Uppsala och jobba, men jag satt kvar i godan ro och åt min lunch bestående av raggmunk och fläsk. Mums! Saga vaknade, jag ammade henne och drack en kopp te. Bytte blöja på en fräsch toalett. Vad mer kan man begära?!
Sedan gick vi en sväng innan vi mötte upp det här härliga gänget!
Johanna med lilla Ester som föddes bara elva dagar efter Saga, Mysia med Mioli, samt Sandra med Gustav, enda grabben i gänget.
Isabell var också med naturligtvis, och fick låna alla bebbar en sväng. Saga flirtade något väldigt!
Vi jobbade hela gänget på Aftonbladet TV7, gick på after work och festade ihop. Nu har vi alla fått barn, samma år!!! Riktigt kul.
Vi fikade länge på Coffeehouse by George där det också var riktigt barnvagnsvänligt. Sen gick några av oss till Vasaparken en sväng innan vi tog bussen hem. Saga sov sött tills vi kom hem vid halv sju. Då var JAG trött.
Snacka om heldag!!! Morgondagens projekt är: lunch på Musikmuseet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi! Jag var tvungen att fnissa lite när jag såg första bilden på din blogg idag - du ser paff ut och Saga ser cool ut!
Kram /gammel-anna i uppsala

Unknown sa...

Ja, sant! Tänkte inte på det, haha!