söndag 9 augusti 2009

Tråksjuka...

Idag ska vi hem till Solna. Ikväll snarare, vill slippa leta parkeringsplats mitt under fotbollsderbyt på Råsunda. Och man bör inte komma dit direkt efter matchen heller, då det i värsta (och troliga) fall vimlar av poliser och vandalister till huliganer.
Jag är för tillfället trött på hettan och längtar hem trots allt. Tråksjukan har tagit överhanden denna lugna, sköna, fantastiska men lite enformiga sommar. Solna-Trönö-Verkskär... Lite för mycket stugvistelse väldans stor kontrast till mina jobbsomrar på SVT eller TV4.
Nu när vi vant oss skapligt vid föräldralivet hade jag velat åka på en kort Sverigesemester innan Tias börjar jobba och jag blir ensam hemma med vår älskade lilla tjej. Men så blev det ej. Därav tråksjukan.
Nu ska vi äta kassler, å jag ska försöka rycka upp mig!


- Bloginlägg från mobilen ;-)

Inga kommentarer: