måndag 24 augusti 2009

Min retro-bebis!

Den här sovpåsen sov jag i när jag var en liten bebis. Jag hade den tills mina fötter stack ut och den mer liknade ett nattlinne. Inatt fick Saga använda sovpåsen för första gången. Och hon sov nog gott, i alla fall sov hon länge vilket vi var tacksamma över.
Jag sov också skapligt länge... men inte vidare gott, då jag drömde två hiskeliga mardrömmar och vaknade med huvudvärk... Ändå tacksam över min sju timmars sömn.

Inspirerad av sovpåsen rotade jag fram dessa gamla hängselbyxor från det glada 70-talet, också använda av mig och syrran.
-Ursöööta tycker jag!
De passar ju precis. Och hon får väldigt gulliga nallefötter i den!
Bodyn är efter kussarna Po.P. förstås.

Helgen har varit kul med rännande på stan och lyxpizza med Tias, Saga och Ankis under lördagen samt Djurgårdsmys med Syrrans familj samt mamma å Christer igår.

Idag har vi mest tagit igen oss. Gått runt Råstasjön och planerat dopet så mycket vi kunnat. Det brinner i knutarna!

Nu har Tias lagt sig. Saga sitter här nedanför i babysittern, åter iklädd min gamla sovpåse... Hon suger på sina fingrar i mörkret och ger mig riktigt dåligt samvete. Jag bör nog ägna mig åt henne här och nu. Basta!
God Natt!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Varmt tack för att du och Mattias var så gulliga mot Cassandra o Lollo i helgen! De hade det jättebra! De skröt om den lyxiga frukosten de fick och hur snälla ni var.
Hälsningar
Agneta

Unknown sa...

Måste ju också säga att alla dina bilder här på Saga är jättefina. Det är en underbar liten tjej ni fått!
Agneta

Unknown sa...

Tack! Ja, Saga är helt fantastisk.

Det var kul att Cassandra och Lollo kom! De får gärna komma hit igen.

Ha det så gott!