torsdag 20 augusti 2009

Sagas mormor kommer till stan!!!

Sömnig efter en kort natt på bara 4,5 timmar... igen... fick jag vid elvatiden i förmiddags med mig en glad bebis in till stan. Att ta sig till Östermalm innebar att vi fick åka med tre olika tunnelbanetåg och sammanlagt fyra hissar. Saga gillar inte varken tunnelbanan eller hissarna och jag förstår henne.
Så när vi väl träffade hennes mormor och moster så var hon inte i högform precis. Men det vände snabbt. När vi traskat från Leksaksborgen där syrran jobbar extra och satt oss i restaurangen på Armémuseum där Christer bjöd oss på lunch, skrattade Saga och charmade sin mormor till tusen! Vi hade riktigt trevligt. Jag fick amma och byta blöja på Saga också.
Sen var det jag och mamma som var lediga och fria innan hennes och Christers Helsingforskryssning, så vi tog en härlig solskenspromenad i Humlegården och på Östermalms Torg. Provade Desigual-kläder (tänk att Desigual kom hit med full kraft så fort vi kommit hem från Barcelona!!!) och köpte glass på Mc Donalds.
Vi avslutade med amningspaus vid kyrkan. Saga fick en fin speldosa av mamma som sedan var tvungen att sticka till färjan.
Efter maten blev Saga jätteglad igen och charmade sin mamma såhär mycket!
Hon pratade och skrattade och var så där underbart go som bara hon kan vara.
Så bajsade hon och blev lite hungrig igen... Vi skyndade oss hem och det gick skapligt fort men Saga var arg... tills hon somnade.
Nyäten, ren och fin hamnade hon sedan i bärsjalen. Jag var ju tvungen ner på Pressbyrån och köpa Vi Föräldrar Gravid, som kom ut idag. Det är ju hela en och en halv sidas reportage om mig, mamma och min graviditet där! Sidan 48, rätt snyggt! Jag ser väldans glad ut på stora bilden!!!
När vi kom hem gnällde Saga lite innan hon somnade. Gosigt! Men jag fick lite ont i ryggen trots allt...
Jag la henne i bebiskorgen sedan för att själv få lite sömn, men då vaknade hon förstås. Så jag gjorde middag och åt på balkongen. Saga låg där snällt och undrade vad som stod på. Matning sen, å sedan kom pappa hem.

Inga kommentarer: