lördag 8 augusti 2009

Dagny, kom hit och spill!

Igår gjorde vi Östhammar.
Efter att vi köpt supersnygga bebiskläder, dyra men nedsatta, på Modelmini fikade vi på ett av mina absoluta favvokafeer.



När man stiger över tröskeln ligger Dagny's Hörna till vänster. Där finns två 50-talsrum med jukebox, en riktig nostalgitripp för de som var med antar jag!
Till höger ligger Adas Konditori, rum på rum med gammaldagsa möbler och kaffekoppar i alla möjliga färger och former. När man kommer till tredje rummet finns där en trappa till vänster som leder ut i trädgården.
Men det första mina ögon möts av när jag stiger in är ändå glasdisken som är full med smarriga bakverk som man aldrig förut skådat! Allt ser himmelskt gott ut... men inget slog denna:


Mysfika i trädgården blev det. Sedan amning och gos med bebisen.



Saga var i högform, skrattade tränade sina redan starka benmuskler i mitt knä.


Vi bytte blöja på en bänk för att slippa toalettkön.
Efter lite nödshopping på bland annat Coop for vi hem och grillade lax. Gun hade förberett rostade ugnsgrönsaker. Gott till tusen blev det. Vide å Greta kom förstås. Vinbärspaj till efterrätt och sedan kortspel.
Vi sov helt ok inatt. Sen har vi badat bebis fyndat brödfat å schal på Sundboden. Vi är inte shopohplics, haha!

- Bloginlägg från mobilen ;-)

2 kommentarer:

Turid Löfgren sa...

Hej Ida!
Jag har inte haft tillfälle att få gratulera er med Sara. Jag är inne och tittar då och då, men du vet hur det blir, man tänker så mycket som inte blir av.
Det är ju härligt att få barn på sommaren och ni har ju några månader innan det blir jobbigt med alla vinterkläder som skall av och på.
Ett stort Grattis! och lycka till i fortsättningen!
önskar Turid
PS. Jag har ingen hemsida längre och det går inte att lämna min e-postadress här på sidan. DS

Unknown sa...

Tack!
Ja, det har varit en härlig sommar och jag ser verkligen fram emot hösten!
Saga är underbar!!!!!
Synd att du inte har nån hemsida längre.
Jag får svara när du skriver nåt här på sidan, om du kommer ihåg att kolla svaren sen!
Ha det gott!!!
;-)