fredag 14 augusti 2009

Sagas första dag i SL-trafiken!

Lunch med en kompis har plötsligt blivit ett projekt. Tunnelbanepremiär med barnvagn känns som en spännande utmaning.


Hissen på Solnas tunnelbanestation är inte av det trevligare slaget, men den stinker inte piss i alla fall vilket hissarna brukar göra i SL-trafiken...


Scary!!! Men Saga är vid gott mod!



Tågväntan gick undan när Saga jollrade och var glad.



Söt!!! Och inte var det mycket folk på tåget heller sen...


Saga började dock tappa tålamodet här. Inte kul att åka tunnelbana.



Hissen på Fridhemsplan var hemsk både att vänta på och att åka i. -Stank helvete!
-SL, ryck upp er å börja städa era piss-stinkande hissar!!! Det är barnfamiljer å handikappade som får lida för att ni inte sköter er!!!
Saga skrek när vi åkte upp, och jag klandrar henne inte.


Snart kommer bussen!



Även bussturen går bra, men nu får det räcka! -Tycker Saga.
Jag får be om hjälp med vagnen både av och på bussen eftersom den stannat så långt ifrån trottoaren att det blivit en stor glipa mellan buss och trottoarkant... Väl på bussen står jag och kämpar med balans och vagn tills jag äntligen kommit över bron till Lilla Essingen där Frida och lilla Leia väntar på mig.


Leia är fyra månader nu, dubbelt så gammal som Saga! Men väger bara ca 400 gram mer.
Jag äter en caesarsallad och Frida fikar. Det tar världens tid eftersom bebisarna först vill äta de med, länge och väl. Och sen skriker de och måste sövas. Det slutar med att vi båda sitter och drar vagnarna fram och tillbaka åt varsit håll för att hålla barnen sovande. Jag äter, drar vagnen, äter, drar vagnen.....
När jag äntligen fått i mig min sallad hick vi en sväng i solen.
Jag tänkte stanna och kolla på kläder på Fridhemsplan men insåg att Saga snart skulle behöva mat och ny blöja... Så vi for hem.


Så fort vi kommit innanför dörren började Saga skrika, så jag hade alldeles rätt!
En ny blöja samt matning senare ligger hon i mitt knä och sover.


Det har varit en tuff dag med många intryck. Men bra har det gått!
Bussen kändes krångligare än T-banan, men klart värst var hissen på Fridhemsplan. Det känns skönt att ha klarat det en gång. Redan när jag åkte hem kände jag mig riktigt världsvan.
;-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt och väl genomfört! Hisschaktet ser inte så inbjudande ut, om man säger så. Fina bilder som vanligt - men så har du en ovanligt söt liten unge att plåta. Och mössan hade moster Elsie stickat till dig.
Kram
mamma

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

hej vännen!! Håller fullständigt med dig.. -Städa bättre i hissarna SL!!!! Det är vidrigt dom gånger man ska resa och lär ta hissen upp te perrongen med resväska! fy fan!
Duktiga ni var allafall å fixa allt!
Kramis från Borlänge :)

Unknown sa...

Kraaam på er!!!