tisdag 25 augusti 2009

Sagas rosa kompis

Saga brukar bli arg när hon läggs ned i vagnen. Först när den rosa kissen läggs ned går det bra. Dinglis-katten från faster Ankis är inte bara mjuk och go, den spelar en söt melodi också. -Nu i ro, slumra in... gör det roligare att åka vagn.
Dagens promenad dröjde kan man säga. Saga hade inte vaknat på sitt bästa humör så jag kunde inte göra mycket alls här hemma. Hon protesterade högljutt så fort jag försökte åstakomma något. Att sitta ned med Saga i famnen är inte heller att tänka på sådana dagar. Nej, hon vill bli buren. Och ju mer man guppar eller dansar runt desto bättre. Men idag var det inte bra nog hur jag än gjorde.
Medan hon protesterade försökte jag beställa muffinsformar till barndopet och snacka allmänt dop-fix-snack med syrran i telefon... vilket inte var lätt. Fick pausa, mata, dansa, leka, gosa... Saga visade dock få tecken på att någonsin bli nöjd. Hon stampade i mitt knä, böjde sig bakåt som en spännbåge och skrek som en stucken gris.
Vi lyckades trots allt ta en kort sväng och uträtta ärenden i gallerian och på seneftermiddagen ta vår promenad i Skytteholmsparken. Det gick! Rullar man vagnen hela tiden och drar katten i svansen så den spelar för henne tills hon somnar, då har man en chans!
Saga har gnällt vidare nästan hela kvällen. Lite skrattpauser har vi fått glädjas åt, men sen var vi där igen...
Nu har vi tre dagar på stan framför oss. Undrar hur det ska gå?! Känns inte så bra att det blir tre dagar på raken, men det funkar nog. Jag ska inte vara ute längre än nödvändigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag tittat och njutit av alla bilder. En mer väldokumenterad liten unge får man nog leta efter. Rolig läsning också! man får verkligen inblickar i ditt liv med bäbis!
Kram
Mamma

Unknown sa...

Hihi, ja det finns förmodligen en hel del mammor där ute som känner igen sig dessutom!
Kram!!!