tisdag 11 augusti 2009

Saga på stan!

Gårdagens jubilarer! Saga, två månader och ett riktigt charmtroll, lyfts upp av pappa som fyller trettiofem.Glad bebis!!! Hon är underbar vår lilla Saga.
Idag har vi varit i Stockholm city för första gången sedan Saga kom till världen. Det kändes väldigt speciellt och roligt. Allt vi gör nu är liksom första gången fastän vi gjort det massor med gånger förut. -Första gången med Saga.
Jag trodde det skulle kännas läskigt att gå med vagnen bland en massa bilar och farligheter. Beskyddarinstinkten slår ju i taket när man får barn. Ansvaret känns ibland övermäktigt. Hur ska jag kunna skydda denna lilla varelse från allt ont? Konstigt nog kunde jag traska runt oberörd med vagnen på gatorna i huvudstaden. Hälsa på syster på Leksaksborgen där hon jobbar extra och köpa lite grejer till Saga, åka hiss och kolla runt på NK, bli sminkad på COW... Jo då, allt gick bra. Saga sov hela tiden! Och så var ju Tias med förstås.
Det enda jobbiga var den plötsliga och mycket oväntade störtskuren som kom då vi var inne på COW. Jag hade packat med regnskyddet till vagnen. Tias fick på det galant medan jag betalade och surrade med expediten. Men vi hade inget paraply, så vi ställde oss i dörröppningen och tittade ut. Den sämre filialen till sushirestaurangen Depå låg visst snett över gatan, så det blev lunch där.
Middag fick vi spontant hos syrran med familj. God lax och till efterrätt en Marabou Chokladtårta som faktiskt var jättegod!
Saga har redan somnat, så jag borde också ligga vid det här laget... Hon brukar somna vid ett-två så jag hann inte med i svängarna! Inatt slog hon rekord då hon sov mellan två och åtta, somnade om och sov till nio!!!
Imorgon börjar Tias jobba och jag blir mammaledig och själv med Saga på dagarna. Det känns helt ok. Vi börjar med ett BVC-besök tidigt imorgon bitti. Spännande att se hur lång hon blivit och hur mycket hon gått upp i vikt! Efter det skall vi på tvåmånaderskontroll. Rivstart alltså!

Inga kommentarer: