onsdag 12 augusti 2009

Mammaledig!

Saga sover i sin korg. Tias börjat jobba nu så min och Sagas vardag ihop har tagit sin början. Det känns lite ovant, som en spännande utmaning. Och en liten undran om hur jag kommer att få tiden att gå. Kontrasten blir ju stor eftersom sommaren har känts som en enda bebissemester med Tias.
Saga slog sovrekord inatt igen. En bra början alltså! Hon somnade ju redan vid elvatiden igår och sov till klockan sju!!! Själv hann jag sova i sju timmar vilket kändes konstigt länge. Innan jag fick barn sov jag dock åtta timmar nästan varje natt.
Jo då, Saga slog upp sina ögon samtidigt som klockan ringde. Vi kom uppi tid och BVC-besöket gick bra. -Och snabbt!
Vi skulle väga och mäta innan tvåmånaderskontrollen, och Saga var inte lika glad som när hon vaknade imorse...
Men bra gick det. Hennes viktuppgång har stillats lite nu.
Hon är två månader och två dagar gammal, 58 cm lång och väger 5830 gram. Huvudmåttet är 39.5 cm.
Läkarkontrollen var mindre uppskattad från Sagas håll. Lysa med en lampa i hennes kornblå ögon gör man inte ostraffat. Saga ville INTE titta in i lampan, vilket ju är förståligt. Hon blundade och gallskrek! Men till slut gick det, liksom resten av undersökningen. Frisk bebis!!!
Jag har sedan gjort ett tokryck här hemma mellan amningarna. -Rensat och städat hela Sagas garderob, lagt in tvätt, tagit ur både våra och Sagas sängkläder och tvättat två maskiner. Inte dåligt va?!
Nu vaknar hon. Jag hoppas på uppehållsväder så jag pallar med en vagnpromenad efter lunchen.

2 kommentarer:

myztica sa...

Hej. Och tack så jätte mycket för att du berättade. Alltid intressant att höra från nån som vart med om det,istället för att bara läsa om hur det går till. Tack så jätte mycket. Jag uppskattar det jätte mycket. Ps Saga är jätte söt. Kram

Unknown sa...

Tack!
Å lycka till igen!
;-)