tisdag 4 augusti 2009

Myspys i Dammbroa

Efter tredje natten med riktigt dålig sömn var jag riktigt off dagen till ära. Humöret vände först när jag, Tias och Saga tagit oss till Tygsta för att hälsa på farbror Jan som nu fick träffa Saga för första gången.
Riktigt härligt var det där ute. Saga sov gott i mitt knä under fikat.
Solen hade gått i moln och karlarna snackade fotboll och blåbär.
-Och fotograferade Saga förstås.
Plötsligt började det regna. Vi gick in och bytte blöja i köket och Saga vaknade och blev på toppenhumör, skrattade och jollrade så det stod härliga till! Kameran hade tyvärr flyttat in i bilen vid det laget.
Vi åt schnitzelmiddag på Hägers och fikade hos Daniel, Lena, Axel och Emma, supermysigt!
Nu plockar Tias vinbär i regnet, inför nån slags sylt- eller saftkokning uppe hos mormor. Jag är yr av trötthet. Har just vyssat Saga till sömns och lagt henne på sängen här i arbetsrummet. Hon har skrikit väldigt!!! I och för sig har hon tystnat så fort jag ställt mig upp och mer eller mindre dansat med henne. Det var bara lite svårt att lyckas komma till tangentbordet!

Inga kommentarer: