onsdag 30 april 2008

Love my job???

Ibland... är det rätt jobbigt att ha egen firma. Som idag... Har mina tre lediga dar här... Men har mycket att göra, så jag har ställt väckning på 09.00.
En minut innan väckningen, 8.59, väcks jag av att en man från en tidning ringer och är desperat efter bilder på sociala företag... Jag har ju plåtat åt Nutek och Länsstyrelsen, så jag har ju lite.
Allmänt förvirrad trevar jag mig upp och slår på datorn. Börjar gräva i mitt bildarkiv och inser att det är mycket människor på mina bilder. Ansikten... Jag kollar i alla mappar, funderar, skickar 5 tunga filer, vilket förstås misslyckas pga en halvfull mailbox på andra sidan. Jag ringde upp, snackade förslag på bilder o.s.v. Skickade nya, som inte funkade pga att de gav fel signaler... Bilder med logga... De enda loggot jag har är KRIS, då jag blev ombedd att skicka några sådana. Behandlade två nya bilder, suddade ansikten o.s.v... bara för att mannen skulle komma på att KRIS inte funkade i sammanhanget. Då var klockan 12.30. Detta kallas obetald arbetstid...
Och var tog min dag vägen??? Och vad händer ikväll??? Det är ju Valborg!!!

Inga kommentarer: