tisdag 15 april 2008

Jobbig tisdag...

Usch, en till superjobbig dag som skulle ha varit ledig... Har kört på med trumprojekten även idag. Skulle skriva ut MPEG-2-filer som sedan skall brännas på DVD. Har aldrig skapat MPEG-2 förut, så jag fick ringa två ggr till Final Cut-support... på engelska. Jobbigt bara det. Och ännu värre när supportkille nr 2 säger att mitt Support-ID står skrivet på någon annan! Jag har liksom köpt ett program för 10 000 kr + moms, och så står det registrerat på någon annan!!! Jag höll på att gå i taket! Nu skall jag maila eller faxa kvittot till dem, men kvittot är BORTA!!! Detta kallas dålig dag.
45 minuter sen blev jag sedan till mötet på Musikmuseet. Stressad. Det tog ju mycket längre tid att göra de där filerna än vad det tar med vanliga Quick Time-filer...
Efter "mötet" träffade jag Åsa (kusse på museet), som undrade om jag skulle med ner i restaurangen på en öl! Kul! Klockan var ca 16.45, så en öl kunde väl gå trots att jag ska upp kl 2 inatt igen. Det droppade in folk från museet och jag träffade trevliga folkmusiker, så det var ett välbehövligt avbrott i dagens mödor. Kul!
När jag skulle till Kungsan å ta tuben hem öste dock regnet ned, så då var man nere på jorden igen...
Har letat kvitto och mailat Macoteket... ätit Icas egna fiskgrateng... och ska nu lägga mig, i hopp om att få sova så många timmar som möjligt före kl 2...

Inga kommentarer: