tisdag 29 april 2008

Balkongmys ÄNTLIGEN!!! (x2)

Så här söta var Oscar och Alvar när vi fikade på deras balkong i eftermiddags! Innan dess hann jag gå många steg...Jag har varit välförtjänt ledig idag! Skönt. På förmiddan for jag till Högalidsgatan, varifrån jag gick till Carlshälls Gård på Långholmen, där jag hämtade mitt bortdansade örhhänge.
Åååååh, vad fint det är där ute! Promenadstigarna vid vattnet, Brokaféet med fika i gräset ut mot vattnet... Alldeles lugnt. Ingen trafik... Kollonilotterna, fåglarna som kvittrar... Och sommarvärme på det! Jag blev helt salig! Ville inte åka tunnelbana sen... så jag gick ända till Mariatorget... Vid vattnet och båtarna... doften av tjära... Det enda jobbiga var min tunga träningsryggsäck och att jag fått skavsår IGEN, av skorna jag köpte i London förra våren...
For sen till Gärdet och tränade... innan jag gick till Karlaplan och mötte syster och Alvar på Fältis. Vi gick snart genom Tessinparken hem till henne. Hämtade Oscar på dagis och okynnesåt tunnblöd och digistivekex med Bregott på ute på balkongen. Drack hallonsaft...
Efter denna lugna stund satte stormen igång. Jag var i Solna strax efter 5. Mötte Tias, handlade, satte igång att städa balkongen från grunden, lägga på fuskfräsmattan å alla möbler (som vi grävde fram uppe på vinden). Och ca kvart i sju stod pastan och kötfärssåsen på bordet. Inte dåligt va?!!!
-Med parmesanost och färsk basilika... MUMS!!!
Och mina färska, söta. älskade tomater!!! (Köpte plantan på trädgårdsmässan, för påskpengarna från mormor.)
Efterrätt! 3 x Magnum Double Caramel för 15 kr på Ica... Inte nyttigt, men så gott!
Love it! Med kaffe å te... Mmmmm.....
Som jag längtat efter detta! Och vi tror att vi får sol längre på kvällen från och med 1 juni, på vår nya balkong!
Nu hoppas vi på en fiiin Valborg!
; )

1 kommentar:

Anonym sa...

ååå va härligt ida.. blir så glad av dina bilder.. på solmogna tomater å mys på balkongen.. så du har längtat! härligt!! :)
blev grymt sugen på Magnum. hahah
undrar varför......... hmmm
dumma dumma idag om får en på osunda tankar haha
varma sommarkramar sussi