måndag 21 april 2008

60-årskryss i BILDER!

Äntligen ombord!!!
Pappa, jag och syrran... Överraskning skulle det bli... men pappa hade klurat ut alldeles för mycket...
Outsidehytt med fönster, oooh så exklusivt!!! Väldigt litet var det dock... och man var tvungen att stå mitt framför det för att lyckas se ut!!!
Kryssningsmenyn i tre rätter åt vi i solen som sakta gick ner i havet. Vi njöt av maten som var fantastisk!!!
Lite taxfree, en drink och goda nötter i hytten. Sen utforskade vi båten. Jag och syster blev uppbjudna innan vi hann blinka när vi kom till dansbanan där Perikles spelade. Inte vår musik... men ovanligt bra för att vara ett dansband! De kvicka dansgrabbarna hade rest från Sollefteå för denna kryss!!!!!
Strawberry crush i baren. Och en månskenspromenad ute på däck!
Kallt!!!
Sen fastnade vi länge och väl i pianobaren, med denne cooling från Bulgarien! Vi var ett gäng som satt och öste! Beatleslåtar, jazz och you name it! Hehe...
Goood hotellfrukost! Mmmmm.....
-Och så nästa surprise! Spa...
Goda drinkar mellan ångbastu och jacuzzibubbel!
Underbart!!! Mysko bildkvalité=hel kamera! Dvs jag virade in partykameran noggrannt i plastfolie som jag tiggt till mig i köket; )
Efter en väldig shoppingtur i taxfreebutiken (snus till mamma och Tias, salmiak, Kanebo-produkter och fina örhängen... landade på flera tusen!!!!!) solade vi på däck... och gruvade oss för att behöva trängas bland alla köande i hyttgångarna... för att tömma vår hytt. Detta resulterade i att vi blev sena och de ropade ut vårt hyttnummer i högtalarna...
Det blivande födelsedagsbarnet i blomsterhav!
Väl i land for Elin hem till familjen medan jag åt Max-mål med pappa i underbara Kungsan... Åh, vad vackert det blommar! Kul att lyckas pricka in ett besök under blomningen när jag ändå har med mig bästa kameran!!!
Vi är så löjligt nöjda med den här helgen... att det antagligen låter som värsta Birka-reklamen! -Men jag lovar att jag inte är sponsrad! Hehe... Vi har ju länge behövt den här tiden ihop också, vi tre! Det var ju nästan som förr, då vi hade pappa-helger med varma mackor till tonerna av Vivaldi, eller då vi tältade på Orsa Camping i Delsbo under stämman (Orsa Spelmän namngav campingen ...) och när vi spelade fiol halva nätterna...
Denna vecka kör jag kvällspass på fyran. Hoppas jag hinner skriva ändå!
Kram på er!!!

Inga kommentarer: