torsdag 3 april 2008

Första nattpasset över...

Första extremtidiga morgonpasset är avklarat. Det var svårt att sova innan jag skulle upp... Jag gick likasom och mediterade mig ned i varv (började med det när jag jobbade på SVT kl 5 på mornarna). Djuuupa andetag... gå lååångsamt... etc. Och jag somnade nästan när jag la mig 20.30!!! Jäkla typiskt att jag skulle bli kissnödig i ett kör! -För att jag ätit gröt med mjölk??? Åh... så jag somnade inte ändå... på väldigt länge. Sov nog nästan ingenting.
Upp kl 2, taxi 2.40... Nytt jobb, ny server och han jag skulle gå parallellt var den person alla skulle fråga om de undrade något om nya servern. Så jag blev själv en hel del. Telefonare (telefonintervjuer) och speakar (berättande på inslag) hade jag inte tagit in förr, så jag fick lite akut-hjälp med det. Annars gick det bra. Stressigt, och hann inte äta fruost förrän 7... men inget gick åt skogen, så jag är nöjd; ) Tårtkalas blev det sedan, för vi klarat första morgonen med nya servern.
Direkt efter Nyhetsmorgon kom en korre och ville göra några telefonare, så nu fick jag öva... öva och öva... Vi ringde till något arabland där det var svårt bara att komma fram på linjen. Väl framme kunde de inte engelska, eller så var det något annat som inte funkade. På ett nummer spelade de en luddig och smörig version av Abbas Thank you for the music som paus-musik! Hehe...
Jag stannade drygt en timme extra, till efter 12, för att öva att ta in speakar... Så nu kan jag nog det till mitt första pass på egen hand kl 15-23 imorgon.

Inga kommentarer: