måndag 14 april 2008

Tung måndag

Idag är det tungt...
Jag är konstigt trött, tung i huvudet. Har min andra av tre lediga dar i streck men sitter och jobbar. Med sådant jag bara vill bli klar med nu, snabbt!!! Jag är snart klar... som tur är, men det känns son om detta aldrig tar slut!!! Jag saknar verkligen känslan av att vara helt ledig och göra vad jag vill! Jag är ju ledig för att jag jobbat en massa! Alltså borde jag vara värd ledigheten.
Ute skiner solen. Jag går emellanåt in på Aftonbladets sidor för att läsa det senaste som kommit fram. Om Englas mördare. Vilket monster... Undrar hur många liv han har på sitt samvete. Den här gången verkar det ha varit ren tur att han blev gripen! -Att någon testade sin nya kamera och lyckades få med både Engla och mördarens bil på bild, och att personen som fotograferade dessutom lämnade in bilderna till polisen. Om inte detta hänt, vem hade då blivit mördarens nästa offer? DNA-proven har också spelat en stor roll. Om inte DNA-prov tagits på Pernillas kropp hade man ej kunnat binda 42-åringen vid det mordet. Och då hade han förmodligen inte erkänt mordet på Engla heller... Man önskar bara att polisen tagit in honom tidigare...
Allt är så sorgligt. Så hemskt. Så fruktansvärt.
Jag lider med de anhöriga.

Inga kommentarer: