måndag 31 oktober 2011

Glad, social och inte så skruttig längre!

 Mitt hjärta nästan fladdrar iväg av lycka när jag möter hennes blick och får ett skimrande leende.
 Min dotter som blir vaknare för var dag och under denna dokumentation sa "Au"! Jag har hört hennes riktiga röst flera gånger sedan dagen hon föddes, då hon hummar i sömnen ibland. Men den här gången kom det i riktig kommunikation! En gång. Annars viftar hon och andas häftigt som om hon vill säga något.
Vi lade oss tjugo i sex i morse efter vårt nattliga äventyr på barnakuten. Och det blev inte många timmars sömn. Amningspauser i vanlig ordning, en liten Saga som ville komma upp i sängen med skor och allt innan hon skulle till dagis halv nio... och en genomkissad blöja som slutligen fick upp mig och Agnes vid tiotiden.
 Vid blöjbytet lyckades jag sedan ha ner min iPhone så den försvann mellan tvättmaskinen och väggen!! Jag kunde omöjligt få ut den och blev väldigt frustrerad innan jag helt lyckades koppla bort tanken på Wordfued och Facebook och slappna av... dock med min laptop på vardagsrumsbordet och Days Of Our Life samt Hem till Gården på TV:n.
Agnes var inte lika varm nu, men lite rosslig i näsan. Så jag gav henne lite koksaltlösning och då blev hon så här nöjd.
 TV:n glömdes helt bort då Agnes bedårade mig med hela sitt väsen.
Efter brunch och ett telefonsamtal med mamma lade vi oss igen före ett, och låg till halv fyra. Jag fick faktiskt sova lite. Underbart! Och tur, då Tias hade migrän när han kom hem med Saga och jag fick ta tag i mellisfix med två barn och ett superstökigt hem.
 Tur att Saga var så snäll och gullig. Jag lyckades städa och fixa mat, efter amning och mellis i soffan. Sedan kom Tias upp.

När jag fått igång en tvättmaskin, inhandlat nezeril och alvedon åt minstingen och Tias genom att lyfta på tvättmaskinen fått ut min iPhone kände jag plötsligt hur lugnet kom krypande. Och sedan har vi haft en skön kväll. Saga har badat och vi har sett hemsk dansk TV och gofikat. Agnes har kommunicerat massor och vi har myst till tusen. KÄÄÄRLEK! Ja, jag har världens underbaraste döttrar. Älskar dem så och är så lycklig att jag har dem. TACK!!!

Inga kommentarer: