torsdag 13 oktober 2011

Texaslunch med kaosfamiljen




Så här nöjd och glad var Saga när vi ÄNTLIGEN satt oss ner på en restaurang för att lyxa lite på vår lediga torsdag.
Saga hade ju fått vara hemma från dagis idag då vi tänkt åka till Carotte Catering och luncha med hennes moster igen. Det var bara det att mostern blev sjuk! Stackars. Så vi var tvungna att komma på en plan B.
Jag hade sovit 2-3 timmar under natten och var dötrött. Vi ägnade förmiddagen delvis åt restaurang-googlande och bestämde oss för lunchbuffén de skulle servera på Elektra i Sumpan fram till 14.30.
Vi fick leta nåt väldigt innan vi fann en P-plats. Sen visade det sig att P-automaten inte tog kort. Vi frös något fruktansvärt i höstkylan och jag hade full sjå att hålla i både barnvagn och 2-åring medan vi letade i fickor och väskor efter småpengar. Bilarna swischade förbi. Och tre kronor lyckades vi skrapa ihop innan jag gick före med barnen ner till Elektra... som var STÄNGT!!!
Det var bara till att släpa oss tillbaka, lasta in grejer och barn i bilen och dra vidare.
Vi var på väg att sätta oss på en tråkig pizzeria som dock har goda pizzor. Men såg att Texas Longhorn låg precis bredvid.




Det kändes både mysigare och godare, och så fick Saga sin hamburgare som hon tjatat om hela dan.




Agnes fick mat hon med efter att ha skrikit i vild panik sedan vi lämnat Elektra.




Nu blev hon nöjd.




Liksom vi andra. Jag ÄLSKAR välgjorda hamburgare med goda BBQ-såser, coleslow och stora strips. Så det här var perfekt!




Dessutom spelade de riktigt bra rock och blues i hägrarna rakt ovanför vårt bord.




Saga hade dansat och charmat personalen när vi lämnade stället.




-Vår lilla hippie i Pippi-mössa och Pippi-kjol.
Nu har vi haft gofika med chokladbollar. Och jag inväntar Tias som handlar lite. Agnes sover på min mage och jag hoppas hon vill sova ett tag till, då jag har lovats en middagslur när han kommer hem.
Saga blir tokvild när vi är hemma. Kräver massor och har inte lekt själv en sekund på hela dagen. Så jag är galet trött nu vill jag lova...

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: