fredag 28 oktober 2011

Bebisskratt, magont och kompislek




Idag har det varit full fart på tvåbarnsmamman vill jag lova. Jag tog nästan allt morgonfix innan jag och Agnes lämnade Saga på dagis. Sen rensade jag bland annat ur och städade hela Sagas garderob. -Lade undan för små kläder och gjorde fina högar. Hoppas de får bestå ett tag!



Däremellan har jag förstås ammat och gosat med Agnes. Lilla månadsgamla tösen som hade en lyckostund på dagen då hon verkligen log och skrattade åt mig!!! Så underbart att jag själv skrattade högt. Bara känslan när man får riktig ögonkontakt med henne. Myyys! Och när hon ler ser hon lite galen ut, dom Toker ungefär. Gulligt!!! Hon småler ganska ofta och har lett åt både mormor, pappa, BVC-sköterskan, personalen på BB Stockholm och åt mig.



Lilla älsklingen... som dock inte alltid verkar må så bra. Hon skriker ihärdigt långa stunder under dagarna och kan knorra i timmar på nätterna. Ligga och vrida sig och skrika till då och då. Jag tror hon har lite magknip eller gaser. Jag masserade hennes mage medsols i kväll och då blev hon lite glad... innan hon kräktes. Så kan det gå.



Dagens hämtande på dagis var roligare än vanligt då vi först träffade på Lisbeth och barnen och sedan Ida och Isak!!



Ida har jag inte träffat sedan Agnes föddes så det var riktigt kul! Vi surrade lite i parken medan Saga och Isak lekte.
När vi sedan kom till gallerian mötte vi Malin och Stella, som förra fredagen. Kul att surra lite mer med dem.
Sen kämpade jag med jättetraktorvagnen mellan hyllorna på Lindex innan vi tog hissen ner till Ica.



Fullt ös hela kvällen har det varit innan Saga somnat och Idol och Helenius Hörna tagit vid på TV:n.
Nu sover bebben i mitt knä innan sänggång.

God natt och trevlig helg på er alla!!!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: