måndag 17 oktober 2011

Första "riktiga" mammadagen


Min första dag som mammaledig på egen hand började inte direkt på bästa sätt.
Älskade Saga hade haft mardrömmar och vaknat mitt i natten, skrikandes att hon ville ha sina vantar. Hon hamnade i vår säng där jag mer eller mindre kom i kläm mellan två missnöjda barn som turades om att skrika mellan amningspauser och blöjbyten.
När Tias och Saga gått upp låg jag och Agnes kvar i sängen till 10-10.30, men mycket sömn blev det inte. Och Agnes var allmänt missnöjd hela förmiddagen. Grät medan jag duschade och när jag gjorde frukost. Ville amma och gosa. På eftermiddagen somnade hon i min famn. Sällskapssjuk. <3
Och jag lyckades skönt nog få med mig en nymatad, sovande liten bebbe när jag skulle hämta Saga på dagis.


Saga var verkligen supersnäll och go. Bara att hon höll sig kvar i vagnen medan vi gick och handlade... Och hela vägen hem och tillbaka till Ica, då jag glömt plånboken hemma och fått lämna korgen en sväng för att krångla med syskonvagnen genom portar och in i hissar för att sedan kunna betala våra varor på ICA.
Agnes sov i vagnen. Så det var bara den fysiska biten som var jobbig. Extra jobbig då jag har blivit förkyld och fått lite feber mitt i sömnbristen. Och än mer jobbigt då vår nygamla syskonvagn är minst sagt osmidig!! Och hissar och portar krånglar.
Tias kom strax hem till ett litet kaos. En skrikande bebis som måste matas, en liten Sagis som ville ha vindruvor, pastavatten och en tom stekpanna på spisen, en ohängd tvättmaskin och ett köksbord fyllt av matvaror.
Vi har hjälpts åt med allt i kväll och min envist tilltagande huvudvärk avtog plötsligt mitt i nattningen av Saga. SKÖNT!
nu har jag fikat framför danska serien "Den som dräper", riktigt bra. Och mysigt att ha en underbar liten mjuk bebis sovandes på min mage, mätt och belåten.
Nu är det dags att lägga oss.

Kram och god natt!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: