måndag 31 oktober 2011

I sovpåse på akuten



När vi skulle lägga oss nu i kväll tyckte jag att Agnes kändes varm. Vi tog tempen och det visade sig att hon hade 38,7!! Tias ringde 1177 och de sa att vi skulle åka in.
Så nu sitter hon och jag i Solgången på barnakuten, Astrid Lindgrens Barnsjukhus, och väntar på att bli uppropade. En manlig sjuksköterska med väldiga tatueringar har undersökt Agnes än så länge och febern har sjunkit till 37,9. Hon verkar rätt pigg. Tur det för jag blev helt nojig efter Sjukvårdsrådgivningens reaktion på febern.
Själv är jag trött men glad så länge det inte är någon fara med lillskruttan.
En lite kul grej var att taxichauffören visade sig vara bror till en av våra trevliga grannar!
Jag undrar nu hur länge vi måste vänta här. Får nog mata min pigga lilla tjej en sväng. Hon har sovpåsen på sig. Och jag har tvättat av mig dagens make up. Hoppas att vi får åka hem och sova snart. Och att Agnes blir frisk fort!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: