tisdag 4 oktober 2011

En vecka idag




Guuud så söt och underbar hon är, vår lilla!!! I natt har hon sovit i min gamla sovpåse. Bredvid mig förstås.
Hela familjen började vakna till vid halv åtta, en vecka efter lilltjejens födelse. Minstingen vred på sig lite i sömnen innan hon hastigt lade handen på min tutte där jag låg på rygg. Sen vände hon sig mot mig och började smaska medan hon famlade efter något gott med sina små händer. Gulligt! Bebisar är som små djur! :-)
Jag har nu suttit länge och bara pussat massor på hennes mjuka små kinder och gosat i hennes silkeslena hår. Hon är verkligen helt fantastiskt ljuvlig.
Tias lämnar Saga på dagis. Saga som verkligen börjat knyta an till sin syster. "Gota bebiten!" säger hon och vill tussa på de mjuka små händerna och pussa sin lillasyster på huvudet. Igår natt när hon vaknade och var ledsen ville hon att bebisen skulle ligga bredvid henne när hon skulle somna om.
Det känns riktigt härligt för mamman!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: