söndag 23 oktober 2011

Sömnbrist, sjukdom och mys!!



De senaste två dagarna har varit jättetuffa men stundvis riktigt trevliga.
Gårdagen präglades av en riktigt jobbig natt. Agnes hade varit vaken nästan hela natten och den enda stund hon halvt om halvt sov låg hon och vred sig ljudligt knorrande. Och så ville hon amma, amma och amma. Efter en dag med konstigt mycket sömn och ovanligt lite ätande gör hennes del. Nåt blöjbyte blev det också.
Först när Saga fått upp Tias vid halv sju slumrade Agnes lite vilket även jag då kunde göra. Liiite bara, då det ju var full fart på Sagis som levde loppan utanför sovrummet. Endast nån timmes sömn blev det för mig alltså.
Jag har bihålsinflammation och hade verkligen behövt SÖMN för att friskna till. Det tokiga var att jag nu i stället måste upp för att lämna Saga på dagis... och att Agnes sedan var allmänt missnöjd och inte sov på hela dagen!!! Jag som hade EN prioritering denna dag; att sova så fort tillfälle gavs. Jag hade tänkt hämta Saga halv fyra... men först vid tre fick jag en chans att vila då jag ammade Agnes i sängen och hon var riktigt lugn. Jag slumrade och mobilen var på snooze var tionde minut. Vid halv fyra kämpade jag mig upp och blev sen till dagis.



Jag kände mig yr av trötthet när jag hämtade Saga. Men blev glad att träffa Malin och Stella utanför gallerian. Vi tog en spontanfika på Espresso House vilket räddade vår eftermiddag.


Saga och Stella fann varann, kramades, sjöng och busade.
Drack smoothies och åt chokladboll å muffins.
Agnes vaknade och fick ammas.


Sen var hon supernöjd, tittade med stora ögon på allt där hon låg i vagnen när vi hick hemåt.
Kvällen blev rätt hemsk sedan. Jag fick över 39 graders feber och frossa. Vilade medan jag ammade Agnes i sovrummet... men kunde inte sova. Åt Alvedon och Ipren och var vaken med lilltjejen till tolv på natten då Tias tog över och sövde henne.
2.20 la han ner Agnes i sängen och den här natten sov jag i alla fall mellan och delvis under de fyra amningspauserna fram till 6.30 då Sagis vaknade ochjag inte kunde sova mer. 8.00 gick jag och Agnes upp. Det enda riktigt jobbiga den här natten var blöjbytet vid fyra då jag höll på att svimma och fick ropa på Tias!!! Skumt.
Förmiddagen blev lite tuff den med då Saga och Agnes skrek i kapp. Sen gick vi hela familjen på shoppingtur till H&M, och Agnes kom in i någon dvala som hållit i dig till nio i kväll.


Det var knappt att våra fikagäster hann se ögonen på henne fastän de stannade till efter åtta och käkade lax med oss. Kul att de kom i alla fall, Pelle och Emma som ska ha bebis i mars!
Och kul att Äppelvilkens Äppelpaj blev minst lika god idag som förra gången jag gjorde den.



Saga tyckte det var superkul med kvällsbesök.



Jag har haft 38,5 under dagen och börjar nu få misstänkt ont i halsen. Hoppas verkligen jag slipper halsfluss!!!
Agnes har haft en likadan sovdag som dagen innan den nyligen sömnlösa natten vilket också gör mig lite nervös. Ammar henne i sängen nu och HOPPAS att hon kan sova i natt så att ävenjag får sova. Sen får hon mer än gärna vara pigg imorgon!! ;-)

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: