tisdag 18 oktober 2011

HöstRUSK med småskruttorna




Jag insåg alltför sent denna dag att det ösregnade och blåste ute och att det inte tänkte sluta innan jag måste ut i eländet för att hämta Saga på dagis. Jag saknar regnställ och stövlar för tillfället och hade inte testat regnskyddet vi har till syskonvagnen. Så jag var lagom glad när jag tog på mig min regntätaste jacka för att möta höststormen.



Regnskyddet till vagnen funkade helt ok som tur var. Och jag var nöjd med att tidigare under dagen ha köpt en lite varmare mössa till Agnes.
Hämtningen gick bra och vi handlade sedan också, bara för att vara ännu duktigare!



Agnes sov vidare så jag hann göra en fiskgryta på det. Tias kom och jag ammade lite före middagen.



Ibland jan jag nästan snudda vid gränsen till att känna mig som en rutinerad småbarnsmamma. ;-)
Imorgon kommer min mamma hit och det känns ändå som en räddning. Skönt med sällskap och avlastning!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: