torsdag 27 oktober 2011

Älskade små...

 Idag är Agnes en månad gammal. Ibland känns det som om vi haft henne hos oss länge länge... och ibland som om hon föddes för bara några dagar sedan.
Det händer att hon ser mig rakt in i ögonen och jag blir rörd till tårar. Hennes blick är så förklarad. Och hon är så vacker. Tänk att hon är vår...
Underbara unge, tack för att du finns!!!
De här sockorna köpte jag åt Agnes när jag, mamma och syster var i Tallinn i våras. Jag fick leta länge innan jag hittade dem men nu kommer de väl till pass. Jättefina är de.
Klänningen köpte jag när jag hade Saga i magen. Det är en av de få klänningar hon har efter storasyster som faktiskt är riktigt höstfin trots att den är köpt på våren.
 Vi var på BVC idag på enmånadskontroll. Och nu väger vår lilla guldklimp hela 5120 gram!!! Hennes växtkurva går uppåt vill jag lova. Det känns riktigt bra.
 Agnes tittar ofta på sin omvärld med stora ögon och kan se riktigt förvånad ut.
Hon föredrar babysittern framför bebiskorgen då hon är väldans nyfiken och hela tiden vill vara med.
Hon blir missnöjd om hon får sitta eller ligga själv för länge. Och det gör inte mycket, för vi vill ju gosa med henne så mycket som möjligt!!!

Sen har vi hennes lika fantastiska storasyster Saga. Hon som gjort sig skyldig till att jag fick röja tvättmaskinen i morse. Full med leksaker av alla de slag var den, haha!
Och på eftermiddagen var jag på utvecklingssamtal på Sagas förskola där jag åter fick bekräftat det jag redan vet; att Saga är en social tjej som söker kontakt med de flesta och leker med alla, sjunger mycket och har ovanligt välutvecklat språk för sin ålder. Att hon är snäll och empatisk, just nu inne i en känslig period men oftast är glad och har bra självkänsla.
 Jag kan inte annat än att vara en nöjd, glad och STOLT mamma.
Jag har ju världens bästa tjejer!!!



Inga kommentarer: