torsdag 20 oktober 2011

Vardagslyx med mormor





De senaste två dagarna har min mamma varit här och förgyllt våra höstiga dagar.
Hon anlände vid niotiden igår med gott fikabröd. Vi myste med Agnes och efter en härlig eftermiddagspromenad i sol och regn hämtade vi Saga på dagis.



Det blev en mysig kväll.



Jag fick amma massor och Agnes var riktigt pigg emellanåt.



Mamma handlade med Saga och gjorde italienska biffar i tomatsås med lyxpasta till. MUMS!!



Hon och Saga musicerade innan nattning och sedan blev det gokaffe och surr till sena kvällen för oss vuxna.



Imorse gick jag och Agnes upp sist av alla efter en dock helt ok natt. Jag hinner ju inte falla ner i djupsömnen mellan amningspauserna under natten men hinner ändå sova upp till nästan tre timmar i streck någon gång.



Mamma lämnade Saga på dagis och det gick jättebra. Jag drack gokaffe. ;-)



Sedan låg vi i som små illrar för att så snabbt som möjligt komma iväg med tunnelbanan in till stan. T-banepremiär för Agnes!



Men mamma tyckte det märktes att jag gjort det förut.
Det var första dagen idag sedan i våras som blå linjen gick ända fram till T-Centralen. Hurra! MEN redan i morgon stängs pendeltåg av och de varnar för trängsel på just blå linjen. Suck.
Resan var inte den bästa heller. Jag blev upprörd som vanligt när jag reser med SL. Först över karln som bufflade sig förbi mig vid Gärdets station för att komma först ut ur tåget. Sen över bussföraren som slog igen dörrarna mitt framför näsan på oss då vi rusat till bussen, och sedan körde iväg medan jag stod och tryckte på dörröppnarknappen. Sen blev jag irriterad på nästa busschaufför som slog igen dörrarna mitt över vagnen när vi var på väg in!!! Stockholm i ett nötskal. :-( Man får vara glad att man i alla fall sluppit bli nedslagen hittills. En tvåbarnsmamma på väg till dagis fick ju en rak höger av en ilsken gubbe med rollator igår. HEMSKT, vilken idiot!!!



Härligt var det dock att anlända till fina Carotte och träffa älskade syster över en god lunch.



Hon fick gosa bebis och snart dök Christer upp som en rolig överraskning.



Vi blev där länge då stolta mostern ville visa upp sin lilla systerdotter för hela personalen. En liten bebbe som sov, sov och sov innan hon tankades och byttes på före hemfärd.



Väl hemma fick jag för tredje eftermiddagen i rad en hemsk huvudvärk ner över höger öga. Så jag fick lägga mig i mörka sovrummet en stund medan mamma gjorde rödvinskokad picknickbog med god timjansås och ugnsrostade rotsaker. LYX!
Jag mådde bra mycket bättre när jag satte mig till bords för att äta och amma samtidigt. Gott som sjutton var det!
Synd att mamma sedan var tvungen att dra hemåt inför morgondagens jobb.
Jag var till doktorn halv sju och fick reda på att jag hade bihåleinflammation. Penicellin igen alltså, och jag har kommit över gränsen för att rå högkostnadsskydd på Apoteket. Hmmm...
Saga har varit övertrött i kväll medan Agnes fortsatt sova.
Nu nattar Tias Sagisen och snart väntar gofika. Jag lääängtar!!!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: