tisdag 25 oktober 2011

Fyra veckor och poppis på BB






I morse bylsade jag på Agnes nalleoverallen och lade ned henne i vagnen inför mitt återbesök på BB Stockholm.
Vi var lite sena efter en lååång amningspaus före frukost. Och busshållplatsen var flyttad så vi höll på att inte ta oss dit. Väl i Danderyd var det svårt att räkna ut hur vi skulle komma till sjukhuset. Men sen så!


Det känns speciellt att komma dit igen.


Nu var det två veckor sedan förra besöket. Och fyra veckor sedan vår lilla Agnes föddes här. Stort!


Ovanför oss i väntrummet sitter det här vackra konstverket. Som att titta upp mot trädkronorna. Och det är så det är på BB Stockholm. Vackert och trevligt. Agnes betraktade bilden och alla ansikten som mötte oss. En sköterska bad om att få hålla henne och halva personalstyrkan flockades runt oss för att beundra den lilla pigga fyraveckorstösen som var på besök.
Efter lite matning fick vi komma in till doktor Camilla. Hon kollade mina bristningar och nu var det jättefint! Bara som ett litet litet skrubbsår. Härligt!!!


Lite ledsamt ändå att detta kanske var vårt sista besök någonsin på BB Stockholm.
Man blir underligt fäst vid platsen där man fött sitt barn. Särskilt om det är en plats där man gång på gång får bekräftelse av människor som bryr sig om mig och min bebis. Där får man vara i sin bebisbubbla på ett alldeles speciellt sätt.
Nu sitter jag hemma i lägenheten med min lilla lilla älskling sovandes på min mage. Hon har sitt ulliga huvud mjukt mot min haka. Så gosigt.
Det känns så häftigt att jag har burit och fött två så underbara flickor.
Kärlek!!!

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: