tisdag 11 oktober 2011

Subwaylunch och höstmys




Idag lyxade jag å Tias till det med lunch på Subway. Gott var det men grisigt blev det. Agnes blev förstås vrålhungrig hon med trots att jag precis matat henne... så jag fick så lov att amma medan jag försökte äta min väl inslagna baugette. Paprikabitar och gurkskivor haglade omkring mig så det blev till att städa efter oss.


Sedan gick vi för att hämta Saga på dagis. Kylig men vacker höst var det ute. Saga fick lyxrussin medan pappa bar henne hela vägen hem.


Och Agnes sov nästan hela promenaden, i sin nya röda fina overall.



Myyys!
Nu är vi hemma. Det byts bajsblöjor till höger och vänster, Agnes ammas igen, jubelrop hörs från "fylleberget" här utanför, laddning inför Sverige-Holland-matchen på Råsunda i kväll, solen lyser in genom fönstret och jag gläds åt att nästan hela min gravidmage plötsligt gått upp i rök medan vi ihärdigt funderar på kvällsmat. Det lutar åt stuvade makaroner och fläsk. Men först ska ännu en blöja bytas och tvätten vikas.

- Postat från min iPhone

Inga kommentarer: