söndag 2 oktober 2011

Bebisvisningshelg

 Vi måste ha världens sötaste flickor!!! Så här fin var Saga i lördags då syrrans familj skulle få komma hit och titta på hennes lillasyster för första gången. Självklart hade hon valt kläderna själv.
 Hennes syster var förstås också finklädd dagen till ära.
 Klännigen är efter syrran förstås.
 Och det blev ett lyckligt möte med hennes kära moster som tyckte lilltjejen var så näpen och fin.
 Världens gulligaste moster hade med sig fina cupcakes och små äppelpajer som hon bakat till bebisens ära, samt fina presenter till hela familjen.
 Vi fick riktigt gofika alltså, och bebben underhöll oss med söta miner. Gullfia!!!
 Tias hade gjort capuccino åt hela gänget, dock en latte til mig.
 Och så fick syrran klippa luggen på Saga!
 Vi passade på att ta lite roliga grupbilder, som på mig, syrran och alla våra barn!
 Och på hela vår nya lilla familj. Erik tog första bilden.
 Sen fick syrran leka loss med kameran.
 Många bilder blev det. Och Saga ledsnade rätt snabbt.
 Vi övriga satt dock kvar lite extra.
 Vår lilla bebisälskling vaknade ju!
 Sööt!!!

 Det var lördagens bebisvisning.
 Idag skulle Ankis och Ulf komma och titta på nytillskottet, så det blev finkläder på igen.
 Ankis blev lika förtjust i nytillskottet hon förstås.
 Man kan ju inte bli annat!
 Hon reagerade på att lilltjejen är ljusare än Saga var, men ändå rätt lik sin syster.
 Hon skrek dock massor och var hungrig. Så snart fick jag ta över.
 Vi fikade med pajer sedan gårdagen.
 Och Saga hann leka lite med sin faster mellan bebisgosstunderna.
Full fart var det.

Jag och Saga har handlat sen. Tias har gjort mat och fixat. Jag har gråtit över min evinnerliga smärta som aldrig tycks vilja ge sig. Annars är jag SÅ lycklig över min underbara familj. Två söta, underbara döttrar har jag. Och Saga har varit riktigt rolig idag då hon gått omkring och sjungit "Imse vimse spindel hoppa ut i skogen..."

Hoppas nu att vi snart kan bestämma oss för ett namn till vår älskade lilla tjej!

Inga kommentarer: