onsdag 2 september 2009

MVC, BVC och ECCO

Fullt ös, medvetslös! Nej inte fullt så illa.
Igår stressade jag mig genom dagen då det var massor som skulle fixas inför dopet och Saga var på dåligt humör. Mitt i alltihop var vi på återbesök på MVC, där jag kollades på alla möjliga vis, stick i fingret, blodtryck och gyn-undersökning. Det kändes nästan som om jag var gravid igen, förutom att jag hade en bebis på armen (istället för i magen) och att det skulle pratas preventivmedel. Det kändes kul att få visa upp Saga för barnmorskan som följt henne under hela graviditeten. Yvonne undrade om Saga var lika viljestark nu som i magen, och det är hon!
Idag har vi varit på första mötet med föräldragruppen. Riktigt trevligt! Och Saga var så go och snäll så jag kunde vara riktigt stolt. Hon log år mammorna bredvid och var tyst och snäll, tills vi suttit länge och hon blev hungrig. Matning, mera gnäll å sen somnade hon sött i min famn. Vi var några mammor som fick stå och gunga våra små i famnen för att de skulle hålla sig lugna och kunna sova en stund.
Jag har testat ett par Ecco-stövlar med klack idag, riktigt snygga, som jag köpte år 2006 eller nåt. Kom på att de ju faktiskt funkar att ha på dopet på lördag! Skönt, eftersom jag inte har några finskor som matchar klänningen... Dessutom har jag ju en blånagel att ta hänsyn till, så jag kan inte ha på mig vad som helst, haha!
Nu sover Saga, så jag ska väl göra nån mer nytta!

2 kommentarer:

unique sa...

Åh, vilken söt liten tös. Hur gammal?

Unknown sa...

Tack!
Två månader och 23 dagar är hon idag. Född 10 juni.
Lika go som hon är söt!
;-)