måndag 14 september 2009

Betapet och bebis går (oftast) inte ihop...

Det är inte lätt att blogga med bebis. Det är mycket som är svårt att göra när man har bebis. Men nyss kände jag mig duktig, när jag lyckades mata Saga och sedan söva henne samtidigt som jag spelade Betapet(Alfapet över internet). Jag hade henne på armen och vred skrivbordsstolen åt höger och åt vänster, fram och till baka hela spelets gång, trettio minuter. Sen var det bara att försiktigt lägga ned henne i vaggan.
Tias har fått riktig dille på Betapet och jag som är lite mer ord-snitsig än honom blir ju så frestad! -Men jag har inte lyckats få spela det eftersom jag måste mata hela kvällarna... Så idag tänkte jag köra en match på dagen om jag fick en chans! -Men det fick jag inte förstås. Lilla Saga var mammig idag och ville sitta hos mig, stå och vingla i mitt knä, prata... Så gosigt! Fick hon ligga själv en stund protesterade hon högljutt, så jag har gosat med Saga nästan hela dagen. Mys!
De stunder hon sov hängde jag tvätt eller promenerade. Det kändes viktigare än Betapet.
Vi har nu ikväll satt ihop nästan halva bokhyllan vi köpte åt Saga igår på IKEA. -Så snart har hon någonstans att ställa alla fina doppresenter. Det ser vi fram emot. Imorgon ska jag träffa syster på Leksaksborgen. Hon har alltid nya tips på roliga leksaker till Saga. Hihi, man vill köpa allt! Men man måste ju tänka på ekonomin också...
Nu ska jag lägga mig, i hopp om att få sova åtta timmar. -Igen! Saga har skämt bort mig de senaste nätterna med att sova nio-tio timmar!!! Jag hoppas hoppas hoppas de sovrutinerna håller i sig!

1 kommentar:

I Sussis skojiga sagovärld! sa...

låter super att hon fått in en sovrutin som innbär att även DU får nattsömn hihi.. håller tummarna jag också att det håller i sig min vän!! :) kramis till er båda!