måndag 28 september 2009

Arg bebbe och vinterklädesfunderingar

Man blir konstig i skallen efter en lång dag med en bebis som sovit sammanlagt en kvart sedan klockan tio imorse och krävt uppmärksamhet hela tiden. Protesterat högljutt när hon inte blivit upplyft och kringburen på studs och visat tydligt missnöje större delen av tiden.
I två dagar har hon varit sån. Igår gick det bättre, när vi var två. Värre var det idag. Fy bubblan, man hinner inte göra nåt! Jag försökte mig på en långpromenad med Saga runt Råstasjön och jag kom runt, men Saga var vaken och gnällde hela tiden förutom vid två tillfällen; då jag tog upp henne och hon fick stå och ballansera i mitt knä en stund, och då hon somnade. Och sov i en kvart.
I övrigt har allt gått bra hittills. Men en grej är knölig värre, -att veta vad man ska köpa för vinterkläder åt en liten bebis som kommer att byta till sittvagn i december och för övrigt har Bugaboos åkpåse. Jag har fått olika bud från höger och vänster, och undrar om jag ska behöva köpa alla sorter för att vara på den säkra sidan???
- Vindtät prasslig fleeceoverall från Polarn & Pyret står emot det mesta i väderlek och bygger på lager-på-lager-principen. Vi träffade en mamma med en fyramånaders bebis som plötsligt inte alls ville ligga i vagnen utan sitta i bärsele hela tiden, så hon skulle köpa en vindtät fleece. Saga har inte suttit alls i bärsele än men är ju ganska vild och det är ju bra att kunna ta upp henne utan att hon fryser.
- Mjuk och gosig fleeceoverall som finns i alla affärer känns som ett godigt täcke. Med den i åkpåse blir det varmt och gosigt. Det rekommenderade personalen på Bonti och min syster.
- Fodrad, vindtät jacka som hon kan ha på sig om hon sitter upp i åkpåsen, i sittdelen är det tredje alternativet. Det trodde vi skulle behövas oavsett åkpåse, men på Bonti sa de att det behöver hon inte...
Snälla, gulliga läsare, ge mig lite tips!!!

Inga kommentarer: