tisdag 29 september 2009

Från vagga till spjälsäng

Vår lilla älskade bebis ska sova i sin spjälsäng inatt. För första gången. Så här glad blev hon när vi la ner henne för en stund sedan. Hon tittade på mobilen hon fått från mormors mor Ulla och skrattade. Så söt. Idag har hon varit helt underbar. Glad och rolig. Sovit hela promenaden runt Råstasjön... Hon borde dock ha blivit trött nu igen tycker jag men icke...
Efter att bilden togs har jag matat, vyssat, gosat... och nu är det pappas tur att försöka få Saga att somna.
Så här såg Sagas sovhörna ut före klockan åtta ikväll. Jag hade gråten i halsen när jag fotograferade vaggan som Saga sovit i sedan hon var alldeles nyfödd. Otroligt vad tiden går... Hon har sovit så gott i sin vagga så vi hoppas hon kan sova lika bra i spjälsängen.
Fint blev det! Och hon gillar att sprattla och sträcka ut sig, så jag tror det här kommer att gå bra. Spjälsängen kommer från Kaxholmens sängfabrik och är en present från farmor Gun och faster Ankis.Söt tjej. Hoppas hon somnar snart. Ja skulle önska att hon somnade vid halv elva eller tidigare varje kväll.
Jag fick Spotify igår så det blev Jojje Wadenius till tvätthängningen idag. Kalles klätterträd, sån musik man vill spela för sina barn.
Nu ska jag se hur det går för dem inne i sängkammaren, om hon behöver mat eller om hon bara ligger och ler sitt gosigaste leende, som hon gjorde nyss.
God Natt!

Inga kommentarer: