onsdag 16 september 2009

Ankan är vår bästa vän.....

Shit, ingen bra dag idag heller. Och jag har inget tålamod! Jag hade hoppats jag skulle ha det men icke.....
Saga är så go och gla men så brister det och hon skriker nåt fruktansvärt! Vad är fel??? Inget verkar det som. Trötthetspanik??? Saga som varit en så lättsam unge att ha å göra med. Hoppas inte detta skrikkaos fortsätter eller tilltar, för då vågar man ju knappt träffa folk med henne!
Idag har jag testat andra metoder för att få min lilla tjej att lugna ned sig. -Bortkollring. Och det har funkat rätt bra må jag säga!
Det säkraste kortet har varit ankan hon fick av mina farbröder Jan och Åke i doppresent. Den spelar 24 olika melodier och kvackar på utvalda toner. Om jag kvackar med blir det dubbelt så roligt och om jag eller ankan dessutom dansar är det en superhit!
Så idag har ankan varit vår bästa vän. det sugvänliga albumet hon fick från min systers svärföräldrar var också skoj ända tills jag smög mig till datorn för att kanske kunna skriva ut lite bilder att sätta in i det. Då blev det skrikfest igen och ankan fick rycka in.
När jag sedan la ner Saga i vagnen var hon allt annat än lugn och harmononisk... men vi gick en sväng, hon lugnade ned sig och somnade till slut. SKÖÖÖNT!
Jag tog en sväng i butikerna här nere. Fastnade lääänge vid alla vackra scrapbooking-papper på Panduro... Nåt att använda när jag gör mina fotoalbum månne???
Sen hanna jag typ skriva detta inlägg. Nu vaknar bebben och jag är hungrig. Moss!

Inga kommentarer: