fredag 25 september 2009

Systerfredag!

Idag blev det en riktig systerdag vilket var superkul eftersom det är en gles tradition i våra liv. Senast det skedde var jag höggravid och vi myste i Gamla stan, dvs rusade mellan leksaksaffärer och matställen i regnet.
Idag började vi med Bonti där vi kollade fleeceoveraller till Saga innan vi började söka efter ett lämpligt lunchställe.
Slutligen landade vi på Historiska museet där vi åt ugnsbakad lax med fetaostgratinerade grönsaker och dragonsås, MUMS!!!
Saga var också hungrig, så hon fick komma upp och bli gosad med ordentligt. Syster tog en massa fina bilder på mig och min älskade lilla tjej medan solen strilade mellan löven och lyste in på oss.
Saga spexade, var arg en stund, åt, blev lugn, var glad... Hela spektrat.
Jag ÄLSKAR att fnusa henne i nacken. Det längtade jag efter att få göra redan när hon låg i magen. Och hennes tussiga lilla huvud är ju bara SÅÅÅ gosigt!
Moster är också helt kär i gullungen.
Vi gick en sväng i Fältis innan vi traskade till Alvar och Oscars dagis för hämtning.
Oscar tyckte Saga såg rolig ut när hon sög i sömnen. Hon drömmer att hon äter... eller nåt. Nu har hon börjat suga på sin underläpp som om det vore en napp!!! Alvar släppte inte ifrån sig sin bil. Inte ens när vi gick och handlade.
Mys-trion!
Syrran gjorde hamburgare åt oss hela gänget sen och jag och Saga blev där till halv nio då Tias hämtade hem oss.
Nu gör han Fridhemsplan med Pelle medan Saga sover!!!!!
Jag är supertrött eftersom jag haft så svårt att somna de senaste nätterna. Men jag funderar ändå på att köra en Betapet... Det kommer säkert att gå skitdåligt för min hjärna börjar släcka ned för natten... men ändå!
Kram på er alla där ute och god natt!

Inga kommentarer: