söndag 3 februari 2008

Kalla fötter och varm choklad...

Hua vilket väder det var igår när jag skulle till syster. Snön vräkte ner, det blåste som f-n och var svinkallt! Jag ångrade mig snart att jag tagit bilen i snöslasket... Men jag hittade bra parkering och sprang fort in syrrans hus för att inte förfrysa mig nånstans...
Vi beställde pizza under kvällen, och Elin slog mig stort i Sybarit. Vi drack rött vin och käkade finsk, god sötlakrits utan fett.
Jag sov mindre än fem timmar... å sen var det frukost, duschning och ut i pulkbackarna som gällde! Jag drog Oscar på snowracern och Elin tog vagnen med Alvar. Två åk för Oscar och sen fika med varm choklad.Jag kände mig onödigt uppiffad i mina stövlar och glansiga strumpbyxor, bland familjer i täckjackor och täckbyxor. Min ulljacka (som det väl knappt är ull i) värmde INTE tillräckligt... så jag frös hemskt och hoppades att folk inte trodde jag klätt mig för en pulkdag! (Jag hade inte med mig nåt annat till syster, eftersom jag inte trodde jag skulle ut nåt alls idag...)




Oscar tippade ut sin choklad ganska omgående, och hade ut kexbyttan... Och efter några åk till, då Elin gick en sväng med Alvar för att få honom att somna, välte Oscar över resterande chokladmuggar, så hela han blev chokladvåt... Annars gick allt smidigt tills vi skulle gå hem och Oscar gick in i en taggbuske. Det är inte lätt att vara liten... (Och inte att vara mamma heller, har jag verkligen föerstått!)Det sorgligaste jag gjort idag är att jag har lämnat in mina stövlar på Timberland... Jag ÄLSKAR dem men de har börjat krångla... det gäller dragkedjan och är visst ett fabrikationsfel... så nu hoppas jag verkligen de kan hitta ett par nya i min storlek! Snyft...
Har nu pinat i mig äcklig Chi San för att orka planera min kamerakurs som jag ska ha för några imorgon förmiddag.
Kram kram!

Inga kommentarer: