måndag 25 februari 2008

Solnahelg... lugnet före stormen!

Första dagen på mitt månadsvikariat på Aftonbladet. Känns helt ok. Skönt att få månadslön en gång, som omväxling; )
Helgen var extremt lugn. Vi blev kvar i Solna. Inte ens en trpp in till stan. Och vi sög ut mesta möjliga av vad Solna har att erbjuda. Började lördagen med att överraska oss själva! -Med en promenad som blev till en joggingtur runt Råstasjön... kl 9.20 på morgonen!!! Väldigt tidigt och väldigt piggt för att vara oss!!! Skönt!
Sen har vi frossat i grekisk mat hela helgen. Vi har gjort grekiska biffar med fetaost i, stekt halloumiost (MUMS!!!), dippat pepparchips i tzatsiki, och som final varit med mamma och Christer på kolgrillen hemma i centrumgallerian. Kul att de kom ut och kollade på våra fiiina garderober och vår fiiina vårstädning! Jo då, vi bytte gardiner och låg i så vi blev helt svettiga igår! Och nu lyser vår lägenhet av härliga vårfärger!
Den här veckan är det mycket... Jag ska ju på Kallstämman i helgen, så jag bör spela minst 5 minuter varje kväll för att våga ta upp fiolen över huvud taget när jag väl är där. Är ringrostig till tusen!!!!! Och så måste jag fixa med både bildbeställningar (bröllopsbilder) och redigering för Musikmuseet. Träna också... samtidigt som jag kör heltid på bladet. Puh..!

Inga kommentarer: