måndag 11 februari 2008

Vårkänslor och kalibreringskrångel...

Jag kom just in från en härlig vårpromenad. Jag tycker ljuset har kommit så sakta i år! Kanske beror det på det dåliga vädret som varit. Det blir ju mörkare när inte solen skiner. Idag har det varit halvfint i Stockholmsregionen så att säga! Jag kände mig lite sent ute när jag gick ut 14.40. Runt Råstasjön tar det nästan en timme, så nu skulle det väl vara mörkt när jag kom hem... eller i alla fall på väg att bli... men icke då! Solen lyser starkare nu än när jag gick ut! Rakt in i lägenheten, underbart!!!
Denna gången blev det 60% ipod, ungefär, och jag upptäckte nya låtar att gå till, som "Sparrow" med Simon & Garfunkel! Spurtade dock extra till discoklassikern Do You See The Light (Snap!), som det är ett jäkla drag i!!! Och Happy (Meja), värsta glädjehysterin. Hem kom jag till Going Home, hihi... (Dire Straits)... så fin så man vill grina! Det vill jag i ock för sig ofta när jag hör bra musik eller starka låtar med texter som griper tag i mig eller relaterar till saker i mitt liv.
Jag har plåtat två lägenheter idag, och sen ringt runt och sökt hjälp så min datorskärm ska bli rätt kalibrerad. Så tråkigt, jobbigt och framför allt SVÅRT!!! Fick just veta att man helst skall kalibrera efter ljuset i rummet där man jobbar! Synd att ljuset kring mitt skrivbord växlar som mellan dag och natt! Skall ringa ett till samtal nu och hoppas få hjälp. Annars rycker Fujihunt ut TILL MIG!!! Först på måndag, men ändå! DÅ får jag HJÄLP!!!

Inga kommentarer: