tisdag 19 februari 2008

Fröken KAOS

Vad underbart det är med vårsolen!!!!! Jag har lust att börja tjata om vår balkong igen. Längtar sååå tills vi får breda ut den gröna, mjuka mattan, ställa upp bord och stolar och ta en kopp te där ute.....
Två lägenhetsfotograferingar har jag hunnit med idag, samt långlunch hemma! Mysigt! Men det är jobbigt att släpa runt på så mycket tunga saker på tunnelbanan! Fröken KAOS kommer lastad, typ... Imorse sprang (SPRANG) jag till T-banan med kameraväska, stativväska, ELLE-kasse med dricka, vantar m.m. i, tidning och en macka i högsta hugg. Världsrymden anfaller! Och så är det förstås rusningstrafik, och jag måste stå i nån j-la mittgång med allt detta! Och där i mittgången känner jag att jag måste skicka ett sms till mamma, som skrev ett till mig precis när jag var på väg att rusa. Sen är det dags satt smaska i sig mackan och hoppas att inte alltför många resenärer tittar åt mitt håll och observerar mitt icke alltför diskreta, vingliga frukostätande. Sådana ggr önskar man att sig långt långt bort från Stockholm...
Men på´t igen bara!!! Nu ska jag ut på dagens tredje plåtning, och det blir vid Zinkensdamm. Alltså byte på T-centralen, rulltrappa, lång rull-bandspromenad, två rulltrappor till å så in i nästa tåg! Denna gången har jag ätit lunch, så det blir "bara" den stora, tunga kameraväskan, stativväskan och kassen... Lycka till, Ida; )!!!

Inga kommentarer: