onsdag 27 februari 2008

Skidor, klänning och TV-kamera

Nu är det sport som gäller!
Jag skulle jobba som fotograf/redigerare på sporten (Aftonbladet) alla dagar denna vecka utom idag, då jag skulle vara morgonredigerare 8-16. Lite skönt att vara inne en dag tänkte jag och drog på mig klänning och strumpbyxor samt min svarta, fina kappa. Gårdagens packning, sockar, Gore Tex-kängor och dunjacka fick stanna hemma.
Lite jobbigt att det då inte finns någon annan sportfotograf på plats på bladet...
Det blev alltså till att åka ut på ett snabbjobb före lunch... och klafsa runt i blötsnön utanför slottet. Tyvärr blir det övertid också... som består i att mellan 15 och 17 vara på plats och (i klänning och strumpbyxor) filma kvartsfinal och final av detta slotts-skidlopp. Kommer väl härifrån vid 18...
Jag som skulle fika med Tias på stan... gå på MQ, NK å annat skoj... Nu blir det väl sen middag hemma istället. Och allt annat jobb jag har vid sidan om... Orkar man göra nåt mer jobbrelaterat efter en sån här lång dag?
Kolla gärna in Charlotte Kalla från igår kväll, samt förberedelserna jag filmade idag!

Inga kommentarer: